αναδημοσίευση απο exeisminima
Στο κάλεσμα της Πρωτοβουλίας Πολιτών Θήβας ενάντια στα διόδια ανταποκρίθηκαν οι πολίτες της Θήβας που γέμισαν την αίθουσα του Π.Δημαρχείου το βράδυ της Τρίτης.
Την ανοικτή συζήτηση παρακολούθησαν πολίτες από όλους τους πολιτικούς χώρους και κυρίως νέοι άνθρωποι, οι οποίοι είχαν την δυνατότητα να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους και τις ερωτήσεις τους για τη συνέχεια του κινήματος ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ.
Κανείς δεν μπορεί να κηδεμονεύσει το κίνημα και αυτό είναι το επικίνδυνο για τους κυβερνώντες. Η επίθεση που δέχεται τον τελευταίο καιρό είναι γιατί φοβούνται τη γενίκευση του κινήματος και της ανυποκοής στη δράση και σε άλλους τομείς. Το γεγονός των παράνομων διοδίων και η σπουδή η άποψη των εργολάβων την άλλη μέρα να γίνεται τροπολογία της κυβέρνησης μας κάνει να μιλάμε όχι πια για κυβέρνηση εργολάβων αλλά για κράτος των εργολάβων. Η απάντηση σε όλα αυτά είναι η συλλογική δράση και θα πρέπει να πάρουν θέση και οι φορείς της πόλης τόνισαν τα μέλη της συντονιστικής επιτροπής της Θήβας.
Οι καλεσμένοι από το Συντονιστικό Φορέων και Κατοίκων Βορειοανατολικής Αττικής που συμμετέχουν και στο Πανελλαδικό Συντονιστικό ενάντια στα διόδια, Χρήστος Παναγής και Γιώργος Ανέστης ανέλυσαν διεξοδκά την πορεία του κινήματος μέχρι σήμερα και τις επόμενες δράσεις.
Αξίζει να αναφέρουμε την σύντομη εισήγηση του Χρήστου Παναγή.
Το κακό ξεκίνησε με τις συμβάσεις που υπογράφηκαν και κυρώθηκαν με νόμο στη βουλή το 2007. Οι λεγόμενες συμβάσεις παραχώρησης που ψήφισαν τα δύο μεγάλα κόμματα και παραχώρησαν όλο το εθνικό δίκτυο σε 5 μεγάλες τεχνικές κοινοπραξίες (ελληνικές, γερμανικές ισπανικές και γαλλικές). Ολη η πίτα μοιράστηκε σε όλους, υπάρχουν εταιρείες που συμμετέχουν με ποσοστό σε πολλές άλλες μικρότερες.
Αυτές τις συμβάσεις εμείς τις λέμε αποικιοκρατικές και ληστρικές θεμελιωμένα καθώς δίνουν κυριολεκτικά τα πάντα σε αυτές τις εταιρείες. Οι συμβάσει αυτές έχουν φτάσει σήμερα μετά από 1,5 χρόνο εφαρμογής τους να μπορεί σήμερα κάποιος να χαρακτηρίσει την Ελλάδα χώρα υπο κατοχή εταιρειών διοδίων.
Υπάρχουν σημεία στην Ελλάδα που ανά 20 λεπτά κινείσαι στο εθνικό δίκτυο και σταματάς να πληρώσεις διόδια. Υπάρχουν σημεία στην Ελλάδα όπως στην Αττική στην Πιερία και αλλού που για την καθημερινή σου μετακίνηση, μια οικογένεια με 2 αυτοκίνητα μπορεί να πληρώσει 2 και 3 μισθούς σε διόδια το χρόνο. Αυτό είναι εξωφρενικό , δεν έχει συμβεί πουθενά στον κόσμο παραμόνο στην Ελλάδα.
Ηταν τόσο στρεβλή και παράλογη αυτή η κατάσταση που οδήγησε πολύ γρήγορα στην αναπτυξη του κινήματος ενάντια στα διόδια πρώτα στην Ανατολική Αττική , στη συνέχεια στη Πιερία και σήμερα σε όλη την Ελλάδα από τη βάση της κοινωνίας, ακομμάτιστο και ακηδεμόνευτο.
Μελετήσαμε τις συμβάσεις αυτές είδαμε τις αδυναμίες τους, οργανωθήκαμε νομικά και θεμελιώσαμε ότι δεν πληρώνουμε διόδια, διότι είναι άδικα και παράνομα.
Παράνομα γιατί έχουν τοποθετηθεί κατά παράβαση της πολεοδομικής νομοθεσίας. Η Πολεοδομία το δέχθηκε και επέβαλε πρόστιμα στις εταιρείες αυτές ύψους 22 εκατομυρίων ευρώ (είναι πολύ μεγάλο το νούμερο γιατι είναι πολύ μεγάλες οι αυθαιρεσίες) αλλά φοβόμαστε ότι ίσως με μια τροπολογία να προσπαθήσουν να αναστείλουν αυτή τη διαδικασία και να ακυρώσουν τα πρόστιμα. Το μελετάμε και το παρακολουθούμε ενώ παράλληλα έχουμε κάνει και 4 αιτήσεις ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας και έχουμε βάσιμες ελπίδες ότι αν κάποιες από αυτές εκδικαστούν ότι θα τις κερδίσουμε.
Επίσης έχουν γίνει αναφορές στον υπουργό τον Ρέππα, τον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης τον Ρακιντζή και στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου όπου καταδείξαμε ότι η εταιρεία δεν τηρεί ούτε τις συμβάσεις που έχει υπογράψει.
Το ΠΑΣΟΚ διόρισε στο υπουργείο κάποια πρώην ανώτατα στελέχη των εταιρειών αυτών. Είναι αυτοί που μέσα από το Υπουργείο ελέχουν την τήρηση των συμβάσεων και κάνουν τις διαπραγματεύσεις μεταξύ του Υπουργείου και των εταιρειών…
Ετσι φτάσαμε στο σημερινό μαζικό κίνημα γιατί καταδείξαμε όλα αυτά αλλά και τη δυνατότητα να σπρώχνεις τη μπαρα και να περνάς ελεύθερα. Μέχρι σήμερα δεν μπορούν να σε κυνηγήσουν γιατί είναι παράνομοι. Μέχρι σήμερα κανένας δεν έχει αντιμετωπίσει οποιοδήποτε πρόβλημα και είμαστε όλοι σε αναμονή αυτής της τελευταίας περιβόητης τροπολογίας για τη συνέχιση και την κλιμάκωση των αγώνων για την κατάργηση αυτών των συμβάσεων…
Μετά το τέλος της συζήτησης με τους πολίτες αποφασίσθηκε η εκδοση ψηφίσματος
Στο κάλεσμα της Πρωτοβουλίας Πολιτών Θήβας ενάντια στα διόδια ανταποκρίθηκαν οι πολίτες της Θήβας που γέμισαν την αίθουσα του Π.Δημαρχείου το βράδυ της Τρίτης.
Την ανοικτή συζήτηση παρακολούθησαν πολίτες από όλους τους πολιτικούς χώρους και κυρίως νέοι άνθρωποι, οι οποίοι είχαν την δυνατότητα να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους και τις ερωτήσεις τους για τη συνέχεια του κινήματος ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ.
Κανείς δεν μπορεί να κηδεμονεύσει το κίνημα και αυτό είναι το επικίνδυνο για τους κυβερνώντες. Η επίθεση που δέχεται τον τελευταίο καιρό είναι γιατί φοβούνται τη γενίκευση του κινήματος και της ανυποκοής στη δράση και σε άλλους τομείς. Το γεγονός των παράνομων διοδίων και η σπουδή η άποψη των εργολάβων την άλλη μέρα να γίνεται τροπολογία της κυβέρνησης μας κάνει να μιλάμε όχι πια για κυβέρνηση εργολάβων αλλά για κράτος των εργολάβων. Η απάντηση σε όλα αυτά είναι η συλλογική δράση και θα πρέπει να πάρουν θέση και οι φορείς της πόλης τόνισαν τα μέλη της συντονιστικής επιτροπής της Θήβας.
Οι καλεσμένοι από το Συντονιστικό Φορέων και Κατοίκων Βορειοανατολικής Αττικής που συμμετέχουν και στο Πανελλαδικό Συντονιστικό ενάντια στα διόδια, Χρήστος Παναγής και Γιώργος Ανέστης ανέλυσαν διεξοδκά την πορεία του κινήματος μέχρι σήμερα και τις επόμενες δράσεις.
Αξίζει να αναφέρουμε την σύντομη εισήγηση του Χρήστου Παναγή.
Το κακό ξεκίνησε με τις συμβάσεις που υπογράφηκαν και κυρώθηκαν με νόμο στη βουλή το 2007. Οι λεγόμενες συμβάσεις παραχώρησης που ψήφισαν τα δύο μεγάλα κόμματα και παραχώρησαν όλο το εθνικό δίκτυο σε 5 μεγάλες τεχνικές κοινοπραξίες (ελληνικές, γερμανικές ισπανικές και γαλλικές). Ολη η πίτα μοιράστηκε σε όλους, υπάρχουν εταιρείες που συμμετέχουν με ποσοστό σε πολλές άλλες μικρότερες.
Αυτές τις συμβάσεις εμείς τις λέμε αποικιοκρατικές και ληστρικές θεμελιωμένα καθώς δίνουν κυριολεκτικά τα πάντα σε αυτές τις εταιρείες. Οι συμβάσει αυτές έχουν φτάσει σήμερα μετά από 1,5 χρόνο εφαρμογής τους να μπορεί σήμερα κάποιος να χαρακτηρίσει την Ελλάδα χώρα υπο κατοχή εταιρειών διοδίων.
Υπάρχουν σημεία στην Ελλάδα που ανά 20 λεπτά κινείσαι στο εθνικό δίκτυο και σταματάς να πληρώσεις διόδια. Υπάρχουν σημεία στην Ελλάδα όπως στην Αττική στην Πιερία και αλλού που για την καθημερινή σου μετακίνηση, μια οικογένεια με 2 αυτοκίνητα μπορεί να πληρώσει 2 και 3 μισθούς σε διόδια το χρόνο. Αυτό είναι εξωφρενικό , δεν έχει συμβεί πουθενά στον κόσμο παραμόνο στην Ελλάδα.
Ηταν τόσο στρεβλή και παράλογη αυτή η κατάσταση που οδήγησε πολύ γρήγορα στην αναπτυξη του κινήματος ενάντια στα διόδια πρώτα στην Ανατολική Αττική , στη συνέχεια στη Πιερία και σήμερα σε όλη την Ελλάδα από τη βάση της κοινωνίας, ακομμάτιστο και ακηδεμόνευτο.
Μελετήσαμε τις συμβάσεις αυτές είδαμε τις αδυναμίες τους, οργανωθήκαμε νομικά και θεμελιώσαμε ότι δεν πληρώνουμε διόδια, διότι είναι άδικα και παράνομα.
Παράνομα γιατί έχουν τοποθετηθεί κατά παράβαση της πολεοδομικής νομοθεσίας. Η Πολεοδομία το δέχθηκε και επέβαλε πρόστιμα στις εταιρείες αυτές ύψους 22 εκατομυρίων ευρώ (είναι πολύ μεγάλο το νούμερο γιατι είναι πολύ μεγάλες οι αυθαιρεσίες) αλλά φοβόμαστε ότι ίσως με μια τροπολογία να προσπαθήσουν να αναστείλουν αυτή τη διαδικασία και να ακυρώσουν τα πρόστιμα. Το μελετάμε και το παρακολουθούμε ενώ παράλληλα έχουμε κάνει και 4 αιτήσεις ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας και έχουμε βάσιμες ελπίδες ότι αν κάποιες από αυτές εκδικαστούν ότι θα τις κερδίσουμε.
Επίσης έχουν γίνει αναφορές στον υπουργό τον Ρέππα, τον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης τον Ρακιντζή και στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου όπου καταδείξαμε ότι η εταιρεία δεν τηρεί ούτε τις συμβάσεις που έχει υπογράψει.
Το ΠΑΣΟΚ διόρισε στο υπουργείο κάποια πρώην ανώτατα στελέχη των εταιρειών αυτών. Είναι αυτοί που μέσα από το Υπουργείο ελέχουν την τήρηση των συμβάσεων και κάνουν τις διαπραγματεύσεις μεταξύ του Υπουργείου και των εταιρειών…
Ετσι φτάσαμε στο σημερινό μαζικό κίνημα γιατί καταδείξαμε όλα αυτά αλλά και τη δυνατότητα να σπρώχνεις τη μπαρα και να περνάς ελεύθερα. Μέχρι σήμερα δεν μπορούν να σε κυνηγήσουν γιατί είναι παράνομοι. Μέχρι σήμερα κανένας δεν έχει αντιμετωπίσει οποιοδήποτε πρόβλημα και είμαστε όλοι σε αναμονή αυτής της τελευταίας περιβόητης τροπολογίας για τη συνέχιση και την κλιμάκωση των αγώνων για την κατάργηση αυτών των συμβάσεων…
Μετά το τέλος της συζήτησης με τους πολίτες αποφασίσθηκε η εκδοση ψηφίσματος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου