Σοβαρότατα κοινωνικά, αναπτυξιακά, περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά προβλήματα προκαλούνται για τους κατοίκους των περιοχών Βόρειας Αττικής, Βοιωτίας, Φθιώτιδας και αφόρητη ταλαιπωρία υφίστανται διερχόμενοι οδηγοί, εξαιτίας της εγκατάστασης νέων σταθμών είσπραξης διοδίων αλλά και την επιβολή υπέρμετρων αυξήσεων σε όλους τους κόμβους του άξονα Αθήνα –Λαμία.
Τα προβλήματα ξεκίνησαν με το νέο σύστημα επιβολής διοδίων που βασίζεται στην «Σύμβαση Παραχώρησης της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης & Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητοδρόμου «Ιονία Οδός» από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ (Α/Κ Μεταμόρφωσης-Μαλιακός), και Συνδετηρίου του ΠΑΘΕ Σχηματάρι-Χαλκίδα» που δημοπρατήθηκε το 2002 και υπογράφτηκε το 2006 μεταξύ του Δημοσίου και της εταιρείας «ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ». Με τη Σύμβαση παρέχεται η ευχέρεια στην κατασκευαστική εταιρεία να επιβάλει υψηλές αυξήσεις στα διόδια σε τρία στάδια.
Συγκεκριμένα, στον άξονα Αθηνών-Λαμίας η κατάσταση εμφανίζεται ως εξής:
Υψηλές ανατιμήσεις «μετωπικών» διοδίων κατά μήκος της εθνικής οδού. Οι πρώτες κυμάνθηκαν από 35% έως 180% πέρυσι. Φέτος, ακολούθησαν αυξήσεις από 52% ως 73% με πρόσχημα τη χιλιομετροχρέωση, ενώ νέες αυξήσεις προβλέπονται τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι η εταιρεία έχει το δικαίωμα νέας αύξησης τουλάχιστον στο ύψος του πληθωρισμού. Άρχισε η εφαρμογή «πλευρικών» διοδίων στους κόμβους της Εθνικής οδού. Η εκκίνηση έγινε από τον κόμβο Βαρυμπόπης, Αγίου Στεφάνου-Κρυονερίου, Μαλακάσας, Αυλώνας κ.λ.π. Τα «πλευρικά» διόδια θα εκτείνονται σε όλο το μήκος της Εθνικής οδού (Μαλακάσα 38ο χλμ, Οινόφυτα 49ο, Θήβα 84ο, Τραγάνα 133ο, Αταλάντη κ.ά). Δείτε τη συνέχεια της ερώτησης
Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009
Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ στο κοινοβούλιο για τα νέα διόδια Αθηνών - Λαμίας
Κοινοβουλετική ερώτηση κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Θανάσης Λεβέντης και Παναγιώτης Λαφαζάνης:
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου